Skocz do zawartości

Challenger  180 2007 215 km nie wkręca się na obroty


Sławek.J
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mój Challenger  180  nie wkręca się na pełne obroty 

Odpala pływa , nie przegrzewa się , ale osiąga tylko ok 7000

Co ciekawe jeśli otworzę klapę nad "filtrem powietrza " obroty wchodzą na 7600 i tak samo jest jeśli pływałem po sezonie jak woda była zimna bez otwierania klapy wchodził na takie obroty ( nawet wyżej ok 7800 )  i można tak pływać nic się nie dzieje tylko trochę głośno !!

Sprawdziłem kompresję , turbinę ,kolektor ssący ,  intercooler  nic komp. też nic nie widzi wszystko jest ok.

Może ktoś miał taki przypadek i coś pomorze 

Uprzedzę pytanie - takiego kupiłem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

mozesz pisać wedle uznania, 'sprawdzone, dobre, dobre,"  sprawdzal Ci to jakiś ogarnięty serwisant ? 

skoro sprawdzone no to lecimy 

jaki masz poslizg sprzegla na superchargerze, podaj wartość, w ogole kiedy miałeś przebudowany SCw orginale 07 to chyba mial jeszcze ceramiczne podkładki....

 

skoro podlaczane bylo to do kompa , to ile wynosi wartość procentowa  zamknieta przepustnica, ile otwarta MaX, ile na jalowym ? 

 

rozumiem, ze swiece sa nowe.

 

sprawdz dzialanie intek  temperature sensor 

 

jakie masz cisnienie w kolektorze , MAP, wiesz jaka powinno byc ze spadkiem wartosc PSI ? 

 

czy robiles test szczelnosci dokladnie probe cisnieniowa  Intercoolera ? 

 

kompresja ?  co prawda prawidlowy jest test szczelnosci , ale jakie masz wynikli pomaru kompresja?

 

to nie dziala tak, ze nie masz kodu bledu znaczy jest ok.trzeba  to wszystko odczytac , porównać, analizować, 

 

zakladajac , ze  wszystko jest ok łącznie z napedem

 

 to jest spore prawdopodobieństwo,  że Twoja pompa paliwa niedomaga.. Mierzyles cisnienie paliwa ?  nie pamiętam czy stare SD nie miały zewnętrznego regulatora 

 

 

Edytowane przez Kazik_usa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Strasznie dużo pytań ale jak by to było proste to bym nie pisał.

Może po kolei

poślizg sprzęgła na superchargerze, podaj wartość -  nie wiem czy było przebudowane  kompresor sprawdzono w serw.  niby jest ok.

 

komp.  pokazywał problem z przepustnicą -gdy  była otwarta na maksa- linka -  odczytywał 80 % - wymieniony czujnik ale po wymianie nie sprawdziłem

 

świece nowe

 

ciśnienie w kolektorze , MAP,  - ??

 

próba była zrobiona

 

kompr. była prawidłowa i równa na wszystkich cyl.  nie pamiętam wartości

 

napęd po serwisie nowy ring śruba oryginał bez napraw i uszkodzeń

 

Pompy paliwa nie mierzyłem  ale po sezonie wymontowałem i wymieniłem filtr ale tylko ten zewnętrzny na dole nie rozbierałem pompy

 

 

I jeszcze jedno o czym nie pisałem na wolnych obrotach chodzi równo ale po dodaniu gazu obroty potrafią falować o jakieś 150  - 200

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj temat na forum o kompresorze , zainteresuj się tym, jego się regeneruje co 2 lata .... do  dnia regeneracji powinien być sprawny,  to nie tak, że regenerujesz jak coś się dzieje, bo już może być za późno, bardzo ważna jest znajomość poślizgu na sprzeglę SC, w kwesti wydajności 

 

ten % na przepustnicy to jest kąt, maksymalnie masz 90,  z reguły max open to wartości powyżej 80 , np. 83,

 

osobiście wymieniałeś świece ? 100% nowe ?, a "nowe" to zero godzin , czy "nowe bo mają tylko 10 godzin" na cewkach zero popękania ? paliwko świeżutkie ?

 

jak wyglądały stare świece

 

falowanie obrotów to jeden z podstawowych syndromów nieprawidłowości czujnika położenia przepustnicy, ale niby wymieniany , oryginał ? zamiennik ? , był potem robiony reset / kalibracja ?

 

ja bym odlączył czujnik i zobaczył co się dzieje (czy obroty się wahają)

 

ten skuter nie ma jeszcze icontrol tak ?,

 

stare modele miały przepustnica na linkę , to po prostu trzeba zdjąć wąż i zajrzeć w przepustnice,  masz regulację na  lince + śruba kontrująca 

 

wciskasz gaz do oporu i patrzysz na blaszkę przepustnicy ma być ustawiono prosto, nie może być przeciągnieta, ani nie dociągnieta. 

 

nieprawidłowe ustawienie wpływa na max obroty 

 

czas na sprawdzenie całęgo ukłądu paliwowego

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica fizycznie otwarta tylko czujnik pokazywał 80 % - wymiana na org. Fak. kalibracji nie było

Świece były nowe i na nich tak działał 

Ciśnienie paliwa ponad 3 

cewki podmieniane - nie uszkodzone

Problem jest taki że on wchodzi na obroty może nie zrozumiałeś, płynę ustawiam gaz na max. ma ok 7000 nic nie ruszam otwieram klapę nad filtrem powietrza obroty podnoszą się na ok 7600 zamykam klapę spadają podnoszę ..... i tak mogę dodawać "gazu"

Czyli jeżdżąc z otwartą klapą jest wszystko ok  ale to nie tak. nie ma 8000 ale to staroć 

Problem jest albo z za małą ilością powietrza albo z jego temperaturą- za wysoka -  i pierwsze co sprawdzałem to ten mały interku. - niestety jest sprawny 

Teraz Rozebrałem pompę wody i znalazłem nie właściwą "kryzę - lizak był koloru zielonego a powinien być żółty zielony ma ponad 1 mm  większy otwór zamontowałem żółty.

i tu problem czy ktoś coś kombinował i specjalnie zwiększył średnicę??

Mniejszy otwór większe ciśnienie , większy - większy przepływ co lepsze dla chłodzącego interkul. przepływ- czas czy ilość ??

Nie sprawdzałem nie mam jej na wodzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Sławek.J napisał:

Ciśnienie paliwa ponad 3  , to ma kolosalne znaczenie czy jest 3,1 czy 3,9 a jak zawór ciśnienia paliwa?

 

 

Teraz Rozebrałem pompę wody i znalazłem nie właściwą "kryzę - lizak był koloru zielonego a powinien być żółty zielony ma ponad 1 mm  większy otwór zamontowałem żółty. - bez znaczenia do mocy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Sławek.J napisał:

ciśnienie paliwa był ok 3,5 - prawidłowe

Bez znaczenia dla mocy ale być może mam problem z chłodzeniem powietrza przez interkuler a to ma wpływ na moc

Ciśnienie paliwa jest bez znaczenia dla mocy ? naprawdę ? 3,5 to za mało, nie wspominając już o zaworze ( czy odpowiednio je trzyma )

Edytowane przez SeBa_PL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli byłby to problem z ciśnieniem paliwa to czemu po otwarciu klapy nad filtrem powietrza lub zimniejsza woda i temperatura powietrza we wrześniu i październiku sprawia że obroty są prawidłowe .

To o czym piszę powyżej  ma wpływu na ciśnienie z pompy paliwa 

Przecież w modelach 255 km stosuje się większy interkuler po to żeby przepuścić więcej powietrz odpowiednio ochłodzonego do turbiny a w przypadku  małego inter. wbudowanego w kolektor ssący nie jestem w stanie bezpiecznie podnieść mocy,  pierwsze o czym każdy mówi to wymiana interk. na duży z mocniejszych modeli 

wnioskuję z tego że chłodzenie pow. ma znaczenie 

Na tą chwilę mam sprawdzony kolek. dol. , interk. ,  wymieniłem uszczelki w kolekt. , zamontowałem filtr powietrza usuwając " puszkę " bo ten model nie miał filtra 

W kwietniu dam ją na wodę i sprawdzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten silnik nie ma czujnika AFR, EGT i korekcji pod to mapy ,  jeśli wiesz co to znaczy, na stockowym regulatorze masz stale 58psi, Ty masz teraz  50psi , a moze nawet zawor nie trzyma na WOT I duzo mniej..  wiec latasz ubogo. pod warunkiem ,że pomary wykonałeś prawidłowo.  w razie czego szukaj nowy slupek , niech lezy w garazu.

 

owszem w ostatecznosci czujnik stukowy zadziala, ale nie jestem tunerem seadoo i  nie wiem jak to realizowane jest w sea doo , bo w samochodach , to obniża moc , cofa zaplon , wchodzi na inną mape lub robo korekcję. mam maptunera i licencje , wiec może w przyszłości zamontuje wskaznik AFR i spojrze w edytor map ,  ale musialnym miec jeszcze regulator paliwa regulowany np. riva a to nie jest tanie.. wtedy jak bym obniżył paliwo do 50psi bym widział co się dzieje,  prawdopodobnie zrobi się ubogo i obniżać do zadzilania stukowego ,  wtedy zobaczyc co dalej robi ECU, ale nie trzeba być geniuszem , że niskie ciśnienie ma plywa na moc, ECU jakos się broni  i dziury w tłokach nie biorą się z kosmosu ale najczescie problemy z paliwem 

 

duża reakcja na powietrze  moze tez  swiadczyc o nieszczelnosciach w dolocie , nie wiem jak te starsze SD , ale w nowszych byl problem peknietych kolektorow plastikowych. 

 

Edytowane przez Kazik_usa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...